Twijfelt u ook wel eens of een bericht wel echt is?

Gepubliceerd op: 14 november 2023 11:22

“Online fraude herkennen en voorkomen”, is het onderwerp voor een informatiemiddag op 30 november van 14:00 – 16:30 uur in dorpshuis de Heerd in Heerde.

Seniorweb en de Bibliotheek Noord-Veluwe organiseren deze middag in samenwerking met de Politie en Rabobank. Medewerkers van de Rabobank zijn aanwezig en vertellen over veilig internetbankieren en waar je op moet letten tijdens het bankieren met de computer, tablet of telefoon. Zij komen met voorbeelden van onechte en frauduleuze berichten en geven informatie over wat u kunt doen als u te maken krijgt met fraude.

De politie wordt vertegenwoordigd door de Digitaal Wijkagent. Hij geeft een presentatie met voorbeelden van fraude uit de dagelijkse praktijk en geeft voorlichting wat te doen als het u treft.

Deze middag is voor iedereen toegankelijk en deelname is gratis. We ontvangen u graag vanaf 13:30 uur en het programma start om 14:00 uur. Tijdens de pauze wordt u een kopje koffie of thee aangeboden. Na de pauze is er alle gelegenheid tot het stellen van vragen op het gebied van online fraude en andere vragen over veilig online werken.

Wilt u digitaal vaardiger worden dan verzorgen zowel de bibliotheek als SeniorWeb Heerde / Wapenveld cursussen. SeniorWeb biedt groepslessen maar ook individuele hulp op locatie of bij u thuis. De bibliotheek biedt individuele hulp tijdens het inloopspreekuur en daarnaast groepslessen. We helpen u graag op de woensdagmiddag van 14:00 – 17:00 uur in de bibliotheek in Dorpshuis de Heerd. De bibliotheek is aanwezig van 14:00 – 17:00 uur, SeniorWeb van 16:30 – 17:00 uur.