Digitale vrijwilligers

Onze samenleving wordt steeds digitaler, denk hierbij aan belastingaangifte, internetbankieren, boodschappen bestellen of een afspraak maken met de gemeente, de kapper of de huisarts. Het is voor veel mensen lastig om al die zaken digitaal te regelen, ze vinden het werken met de computer best ingewikkeld.

Bibliotheek Noord-Veluwe zet zich graag in voor deze mensen en organiseert daartoe diverse gratis trainingen. Zo geven we de basistraining ‘Klik&Tik’ voor laptop of tablet, de training ‘Digisterker’ over de digitale overheid en de training ‘DigiVitaler’ over het patiëntenportaal van huisarts en ziekenhuis.

Voor het begeleiden van deze trainingen zoeken wij nog enkele digitale vrijwilligers. Als digitale vrijwilliger zorg je dat de cursisten zelfredzamer worden en beter mee kunnen doen in de maatschappij.

Wat ga je doen?

• Je begeleidt samen met een medewerker of vrijwilliger een volledige training van 2 (DigiVitaler) tot 7 bijeenkomsten (basistraining Klik & tik laptop).
  • Een bijeenkomst duurt zo’n 2,5 uur
  • Trainingen vinden plaats in of bij een van onze vestigingen

Wat verwachten we?

• Basiskennis van computers
  • Wat geduld
  • Een gezonde dosis humor
  • Affectie met de doelgroep
  • Goede contactuele eigenschappen
  • Flexibele houding
  • Je bent bereid om je voorafgaand aan het begeleiden van een training scholing te volgen op het gebied van de training die je gaat begeleiden

Wat kun je van ons verwachten?

• Bibliotheek Noord-Veluwe bied je een informele werksfeer binnen een lokaal team
  • Je krijgt begeleiding en maakt kennis met de diverse trainingen die we organiseren
  • Een gratis abonnement op de Bibliotheek.

Waar: in de gemeenten Elburg, Oldebroek, Hattem, Heerde en Epe
Wanneer: Het hele jaar door, inzet in overleg.

Interesse?

Geïnteresseerden kunnen voor meer informatie contact opnemen met Jantine den Toom (06-13099705) of via jdentoom@bibliotheeknoordveluwe.nl.

Wil je je meteen aanmelden? Vul dan het Aanmeldformulier in.

Lees het verhaal van digitale vrijwilligers Jacob en Robert.