nieuws

Resultaat 21 - 30 (van 57)

• Computercursisten ontvangen certificaat van wethouder Jeensma Bekijk details

20 februari 2024

Wethouder Bertus Jeensma heeft dinsdagochtend certificaten uitgereikt aan de deelnemers van de computercursus bij de bibliotheek in Elburg. Gemeente Elburg heeft deze cursus over basisfuncties van de computer en veilig internetgebruik aangeboden aan de deelnemers.

• Succesvolle aftrap Boeken en Babbels in Vaassen Bekijk details

13 februari 2024

Vrijdagochtend 9 februari was de eerste Boeken en Babbels bijeenkomst bij de bibliotheek in Vaassen. En dit was meteen een groot succes! Maar liefst 9 peuters met hun opa, oma's, papa's en mama’s genoten van het voorlezen.

• Meteen aan de slag na workshop fotograferen met je smartphone Bekijk details

12 februari 2024

De tweede workshop fotograferen met je smartphone van Joop Luimes, fotograaf en docent fotografie, en de Bibliotheek Noord-Veluwe was opnieuw zeer succesvol. De deelnemers waren heel enthousiast en hebben veel geleerd.

• Wethouder Brouwer enthousiast over belevenistafel bij bieb Bekijk details

9 februari 2024

Vrijdagochtend was wethouder Brouwer bij de bibliotheek in Hattem om de nieuwe belevenistafel officieel in gebruik te nemen. Dat gebeurde tijdens een workshop voor bibliotheek- en taalpuntmedewerkers.

• Inwoners Heerde gratis digitaalvaardig Bekijk details

8 februari 2024

De gemeente Heerde biedt haar inwoners een gratis digitale training. De computercursus wordt gegeven door de Bibliotheek Noord-Veluwe. Heb je moeite om de weg te vinden op internet? Dat kan lastig zijn! Want internet wordt steeds belangrijker in het dagelijks leven.

• Twee wethouders lezen voor in bieb Epe Bekijk details

8 februari 2024

Tijdens de Nationale Voorleesdagen draait alles om … voorlezen! Niet één maar zelfs twee wethouders kwamen naar de bibliotheek in Epe om voor te lezen aan peuters. Zowel wethouder van den Berg en wethouder van Loon als de kinderen genoten zichtbaar van het voorleesmoment.

• Wethouder Heere leest voor in bieb Vaassen Bekijk details

8 februari 2024

Tijdens de Nationale Voorleesdagen draait alles om … voorlezen! Wethouder Heere was in de bibliotheek in Vaassen om voor te lezen aan peuters. Zowel wethouder Heere als de kinderen genoten zichtbaar van het voorleesmoment, dat werd afgesloten met een speciaal voorleesfimpje.

• Wethouder van Ommen leest voor Bekijk details

8 februari 2024

Tijdens de Nationale Voorleesdagen draait alles om … voorlezen! Wethouder van Ommen las op uitnodiging van de bibliotheek in Heerde voor aan de kleuters van de Lichtbron . Zowel wethouder van Ommen als de kinderen genoten zichtbaar van het voorleesmoment.

• Gratis training digitale overheid voor inwoners Hattem Bekijk details

6 februari 2024

De gemeente Hattem biedt haar inwoners een gratis cursus omgaan met de digitale overheid aan. De cursus wordt gegeven door de Bibliotheek Noord-Veluwe. De overheid doet steeds meer via het internet en ook jij kunt daar gebruik van maken. Of het nu gaat om het aanvragen van huurtoeslag, het aanvragen van zorg of het doorgeven van een verhuizing.

• Bibliotheek zoekt voorlezers! Bekijk details

6 februari 2024

Bij de Bibliotheek Noord-Veluwe is weer plek voor nieuwe VoorleesExpress vrijwilligers. In zowel de gemeente Elburg als de gemeente Oldebroek. Vrijwilligers van de VoorleesExpress lezen 20 weken lang voor bij een gezin thuis aan kinderen tussen de 2 en 8 jaar. Zo leren zij de kinderen om de prachtige wereld achter een boek te ontdekken.

Paginanavigatie