Resultaat 1 - 10 (van 61)

• Bijzonder en boeiend verhaal over Gerrit Bolhuis Bekijk details

26 april 2024

Ina Jager-Bolhuis heeft woensdagavond bij de bibliotheek in Epe een lezing gegeven over haar oom, de beeldhouwer Gerrit Bolhuis. Gerrit Bolhuis is de maker van het herdenkingsmonument in het Burgemeester Sweerts de Landaspark in Epe.

• Computercursisten ontvangen certificaat Bekijk details

23 april 2024

De computercursisten in Heerde hebben dinsdagochtend 23 april hun certificaat ontvangen. Ze volgden een door de gemeente Heerde mogelijk gemaakte cursus bij de bibliotheek in Heerde.

• Yvonne Kersten neemt alle tijd voor bezoekers bij boekpresentatie Bekijk details

19 april 2024

Afgelopen week presenteerde Yvonne Kersten haar nieuwe boek, Verborgen littekens, bij de Bibliotheek Noord-Veluwe locatie in Epe.

• Tips voor thuis bij lezing hoogsensitiviteit Bekijk details

19 april 2024

Herkennen, erkennen en begrip waren enkele sleutelwoorden uit de lezing van Lisette Lagendijk bij de bibliotheek in Elburg afgelopen woensdagavond. De lezing over hoogsensitiviteit was gericht op ouders van hoogsensitieve kinderen, maar er was ook een geïnteresseerde leerkracht aanwezig

• Bellen blazen bij Boeken en Babbels Bekijk details

17 april 2024

De Boeken en Babbels bijeenkomst van vorige week was weer een groot succes. 18 kinderen met ouders en grootouders waren in de bibliotheek in Vaassen voor het thema Spelen met je kind.

• Enthousiasme voor combinatie lezen en sporten Bekijk details

17 april 2024

Op de Parel in Wapenveld en IJsselvallei in Veessen is het project “Lezen is scoren” succesvol afgesloten. Hierbij werkten de scholen, de buurtsportcoach Kevin Bosch en Petra Lugthart vanuit Bibliotheek Noord- Veluwe samen om lezen en bewegen te stimuleren.

• Voor 1 mei: verzamelaars gezocht Bekijk details

12 april 2024

Voor 1 mei: Verzamelaars gezocht. Spullen sparen, voorwerpen verzamelen. Van vingerhoedjes tot 45 toeren singeltjes, van model-auto’s tot pokémonkaarten en van postzegels tot emaillen kookgerei. Je kunt het vaak zo gek niet bedenken of er is wel iemand die het bijeen scharrelt. Het is een hobby van velen en van alle leeftijden.

• Tijd vliegt voorbij als Henk Vinke vertelt Bekijk details

12 april 2024

Bij de bibliotheek in Elburg vertelde globetrotter Henk Vinke donderdagmiddag over zijn laatste reis. Verschillende bibliotheekbezoekers schoven aan voor zijn verhaal.

• Bieb pookt leesvuur bij leerkrachten op Bekijk details

2 april 2024

Op de dag dat de Tweede Kamer een stoet aan deskundigen langs laat komen om antwoord te vinden op de vraag ‘waarom lezen Nederlandse leerlingen tegenwoordig zo slecht?’, houdt de Bibliotheek Noord-Veluwe een inspirerende sessie voor leerkrachten uit haar werkgebied onder de titel ‘Wie niet leest is gek, de belangrijke rol van de lezende leerkracht’. Toeval? Vast. Maar het maakt erg duidelijk dat er dringend gesleuteld moet worden aan de leesvaardigheid van onze kinderen.

• Gezellige spelletjesmiddag bij bieb Epe Bekijk details

2 april 2024

Donderdag was de eerst spelletjesmiddag voor volwassenen bij de bibliotheek in Epe. Deze door Ruilwinkel Shop4Nop en de Bibliotheek Noord-Veluwe georganiseerde activiteit viel goed in de smaak bij de bezoekers.

Paginanavigatie