nieuws

Resultaat 31 - 40 (van 60)

• Wethouder van Ommen leest voor Bekijk details

8 februari 2024

Tijdens de Nationale Voorleesdagen draait alles om … voorlezen! Wethouder van Ommen las op uitnodiging van de bibliotheek in Heerde voor aan de kleuters van de Lichtbron . Zowel wethouder van Ommen als de kinderen genoten zichtbaar van het voorleesmoment.

• Gratis training digitale overheid voor inwoners Hattem Bekijk details

6 februari 2024

De gemeente Hattem biedt haar inwoners een gratis cursus omgaan met de digitale overheid aan. De cursus wordt gegeven door de Bibliotheek Noord-Veluwe. De overheid doet steeds meer via het internet en ook jij kunt daar gebruik van maken. Of het nu gaat om het aanvragen van huurtoeslag, het aanvragen van zorg of het doorgeven van een verhuizing.

• Bibliotheek zoekt voorlezers! Bekijk details

6 februari 2024

Bij de Bibliotheek Noord-Veluwe is weer plek voor nieuwe VoorleesExpress vrijwilligers. In zowel de gemeente Elburg als de gemeente Oldebroek. Vrijwilligers van de VoorleesExpress lezen 20 weken lang voor bij een gezin thuis aan kinderen tussen de 2 en 8 jaar. Zo leren zij de kinderen om de prachtige wereld achter een boek te ontdekken.

• Inwoners gemeente Epe gratis Veilig online Bekijk details

2 februari 2024

De gemeente Epe biedt haar inwoners gratis de cursus Veilig online aan. Via de Bibliotheek Noord-Veluwe kan deze computercursus gevolgd worden op de vrijdagochtenden 1, 8 en 15 maart. Internet wordt steeds belangrijker in het dagelijks leven. Leer nu hoe je internet veilig gebruikt.

• Computercursisten ontvangen certificaat van wethouder Brouwer Bekijk details

15 december 2023

Wethouder Margriet Brouwer heeft woensdagochtend certificaten uitgereikt aan de deelnemers van de computercursus bij de bibliotheek in Hattem. Gemeente Hattem heeft deze cursus over basisfuncties van de computer en veilig internetgebruik aangeboden aan de deelnemers.

• Bieb ’t Harde ook op donderdag open! Bekijk details

15 december 2023

Vanaf donderdag 11 januari is de bibliotheek in ’t Harde ook op donderdag open. Dit is mogelijk door samenwerking tussen het Sociaal Financieel Trefpunt en de Bibliotheek Noord-Veluwe.

• Schrijfster Evelien van Dort op bezoek bij Het Talent in Heerde Bekijk details

6 december 2023

Evelien van Dort, de bekende kinderboekenauteur, heeft een bezoek gebracht aan Het Talent in Heerde. Chiel Horst, leerling van groep 6, won dit bezoek bij de dichtwedstrijd van de Bibliotheek Noord-Veluwe.

• Twijfelt u ook wel eens of een bericht wel echt is? Bekijk details

14 november 2023

“Online fraude herkennen en voorkomen”, is het onderwerp voor een informatiemiddag op 30 november van 14:00 – 16:30 uur in dorpshuis de Heerd in Heerde.

• Prijswinnaars 'Maak een huis' tijdens Kinderboekenweek Bekijk details

10 november 2023

Deelnemers kregen een papieren beker en bouwden daarvan een zo mooi mogelijk huis. De prijsvraag sloot aan bij het thema van de Kinderboekenweek “Bij mij thuis”.

• Bieb-vrijwilligers vertellen hun verhaal Bekijk details

6 november 2023

De Bibliotheek Noord-Veluwe is een postercampagne gestart om te laten zien wat vrijwilligers doen bij de bieb. Hiermee wil de bieb deze belangrijke schakels in de organisatie een gezicht geven: wie zijn deze mensen, wat doen ze en wat zijn hun drijfveren om juist dit vrijwilligerswerk te doen?

Paginanavigatie