Gratis training digitale overheid voor inwoners Hattem

Gepubliceerd op: 6 februari 2024 13:45

De gemeente Hattem biedt haar inwoners een gratis cursus omgaan met de digitale overheid aan. De cursus wordt gegeven door de Bibliotheek Noord-Veluwe. De overheid doet steeds meer via het internet en ook jij kunt daar gebruik van maken. Of het nu gaat om het aanvragen van huurtoeslag, het aanvragen van zorg of het doorgeven van een verhuizing.

Deze cursus is onlangs gegeven in Wezep. De deelnemers in Wezep waren heel enthousiast over de training. De meeste deelnemers uit Wezep hadden al wel een DigiD, maar voelden zich te onzeker om zelfstandig DigiD te gebruiken. Bij de cursus was ook gelegenheid om de problemen waar deelnemers zelf tegenaan liepen te bespreken. Dat maakte de motivatie van de deelnemers nog groter. Ze voelden zich veel zekerder na het volgen van de cursus!

De cursus bestaat uit vier bijeenkomsten. Je leert een DigiD aanvragen en gebruiken, informatie te vinden op websites van de gemeente, pensioenfonds, zorgverzekeraar en andere (overheids)organisaties en in te loggen op de persoonlijke omgeving van deze websites. Ook leer je hoe je online toeslagen kunt aanvragen. Het is nodig dat deelnemers al enige ervaring hebben in het omgaan met de computer en internet. Je moet kunnen werken met het toetsenbord en de muis, je moet thuis internet hebben en een e-mailadres hebben. Is dat niet het geval dan kun je beter meedoen aan de gratis basistraining die begint op 10 april.

Meer informatie over de cursus en aanmelden voor de cursus kan via onderstaande knop, via de servicebalie of telefonisch via 038-4448525 (bibliotheek Hattem).

Lesdata:
6 maart | 20 maart | 27 maart | 3 april. Elke keer van 9.30 tot 11.30 in de bibliotheek in Hattem.

Deelnemers moeten zelf een laptop meenemen.

Aanmelden kan tot 21 februari. Maar vol = vol, het aantal plekken is beperkt.

Meer info/aanmelden